Twitter tools gebruikt door de Top bedrijven. Hootsuite nummer 1.

De meest populaire Social Media Management Tools gebruikt door de Top 100 bedrijven zijn:

HootSuite – 20 accounts (20.8%). Gebruikt door @hm, @tiffanyandco, @gap, @hp, @ebay, @porsche, @ibm, @ups, @panasonic, @niveausa, @kelloggcompany, etc.

TweetDeck – 16 accounts (16.7%). Used by @reuters, @yahoo, @audi, @louisvuitton, @sony, @heineken, @dell, @hyundai, @gillette, @xeroxcorp, @nestle, @smirnoff, etc.

SocialEngage – 9 accounts (9.4%). Used by @blackberry, @cocacola, @htc, @ford, @toyota, @honda, @sprite, etc.

Vitrue – 4 accounts. Used by @oracle, @americanexpress, @harleydavidson, @designbyikea.

SocialFlow – 3 accounts (3.1%). Used by @burberry, @hp, @mbusa.

Sprinklr – 3 accounts. Used by @intel, @ciscosystems, @dell.

De overige tools die gebruikt worden zijn: Sprout Social, Spredfast, Context Optional Social Marketing Suite, Seesmic, Involver, Astute Social, Buddy Media Suite, SocialOomph, Socialware, Crowdbooster, Twitterfeed, en een aantal anderen die op maat zijn gemaakt.

Tip voor kleinere bedrijven: bekijk eens een van deze social media management systemen en kies er gewoon één uit. Het is slechts een tool voor je social media. Het gaat echter meer om hoe je social media inzet, dan welke tools je gebruikt. Persoonlijk werk ik graag met Marketmesuite. De keuze voor mij was voornamelijk de look and feel van dit systeem.

Wil je het gehele onderzoek lezen, bekijk dan hier het verslag door Pingdom Twitter tools used by the world’s top brands.

Vergelijkbare Posts:

Tags: , ,

Leave a Comment

*